Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2018. november 27., kedd

Honnan tudom mennyire vagyok felgyorsulva?

Honnan tudom mennyire vagyok felgyorsulva?


Nem egyszerű tudatosítani, hogy milyen idegállapotban vagyunk, nem rég megjelent egy térhatású kép az interneten, amelyet egy japán kutató fejlesztett ki, hogy tesztelhessük magunkat, mennyire vagyunk felgyorsulva. Csatoltam. Akinek nagyon gyorsan mozog a kép, annak nagy szüksége van a pihenésre, ki van készülve idegileg. A nyugodt embereknek nem mozog.

A relaxáció, kikapcsolódás, pihenés, meditáció mind arra szolgál, hogy lelassítsa az embert. Téves felfogás, hogy pár óra alatt le tudunk nyugodni, ezt nagyon fontos megérteni. Olyanok vagyunk, mint egy tehervonat sok megrakott vagonnal. Időbe telik amíg felgyorsulunk, elérjük a szükséges sebességet, és időbe telik a megállás is. Vagy olyanok vagyunk, mint a körfűrész, hiába kapcsolod ki, még jó ideig forogni fog a motor.

Mi különböző gyorsasági szinteken tudunk élni, tartósan hosszabb ideig. És erről nincs tudomásunk. Volt egy olyan időszak az életemben 28 évesen, amikor fél évet rászántam az egyetem befejezésére. Már nem lehetett húzni, halasztani, az utolsó esélyem volt befejezni. Eldöntöttem, hogy félévre félre teszek mindent, nem dolgozok, nem tervezek, csak tanulni fogok. Csak tanultam, és kijártam sétálni, fotózni a természetbe. Pár hónap után volt egy osztálytalálkozóm, ahol az egyik osztálytársam azt mondta, hogy előnyömre változtam. Nagyon jól éreztem magam, nagyon nyugodt voltam ebben a fél évben.

Édesanyám nagyon sokat változott, miután nyugdíjba ment. Sokkal békésebb, nyugodtabb lett pár hónap után. Idő kell a változáshoz, a gyorsuláshoz, és a lassuláshoz is. Egy hét alatt is sokat lehet változni. Ha nagyon sokat idegeskedünk, vagy lelkesedünk egy hét alatt, akkor nagyon felpörgünk. Ha nagyon nyugodt hét van mögöttünk, akkor lelassulunk.

Miben nyilvánul meg? Lassabb lesz a járásunk. Van egy barátnőm, akit nagyon szeretek, nagyon sok szeretet van benne, ha vele sétálok, olyankor nagyon lassan, nyugodtan lépkedünk. Emlékszek, amikor összevesztem egy volt barátnőmmel az utcán, olyan gyorsan mentünk, mintha versenyeztünk volna. Szintén amikor nagyon lelkesedtem egy üzleti megbeszélés közben az utcán, akkor is már úgy rohantunk, mintha valaki el akarná lopni az ötletet. Az izgatott ember gyorsan jár. Lassan járj, tovább élsz. A nyugodt ember lassan lépked.

Lassabb lesz a beszédünk. Eckhart Tolle, Mooji, és a többi megvilágosodott emberek nagyon lassan beszélnek. Többször mélyen belélegeznek egy-egy mondat közben. De a magyar tanító Gunagriha is elég lassan, nyugodtan, békésen beszél. Amikor felizgatjuk magunkat, akkor a vita hevében szinte hadarunk. Ugyanúgy amikor nagyon lelkesedünk, megvagyunk kergülve, olyankor is hadarunk az izgatottságtól. Szintén jellemző, hogy megerőltető megvárni, amíg a másik befejezi a mondatot, közbevágunk, megszakítjuk. Nyugodtan nem megerőltető bármeddig várni, akkor szólalunk meg, ha szóhoz engedtek minket.

Az evés, ivás is meglassul. Két hete írtam a tudatos meglassulásról, olyan gyakorlatokat ajánlottam, amelyek közben tudatosan odafigyelünk, hogy lassan rágjuk az ételt, lassan igyunk, vagy a lépteinket fékezzük. Nagyon meglepődtem, amikor az ivásomat próbáltam fékezni. Eszembe jutott Juli, a nevelt lányom, aki kiskorában időtlen időkig tartotta a poharat a szájánál. Többször hallottam, ahogy levegőt vesz ivás közben, belefúj a pohárba az orrán keresztül. Ugyanezt az ivást tapasztaltam akaratos meglassulásnál. A gyerek, lehet hogy gyorsan szaladgál, de belül nagyon le van lassulva. Egy hét gyakorlás után a hétvégén együtt ettem a barátaimmal, ahol ugyanazt az ételt ettük az asztalnál, és én dupla annyi idő alatt ettem meg. Arra figyeltem fel, hogy ez alkalommal nem fékeztem az evést, egy hét gyakorlat után már lassult a tehervonatom. Visszagondolva, valószínű nyaralások után is ilyen szokott lenni az evésem, mozgásom.

Megnyugszik az ember, nem idegeskedik, türelmesebb lesz. Felgyorsulva nagyon gyorsan felkapjuk a vizet. Nincs idő gondolkodni, azonnal reagálunk, azonnal kirobbanunk. Teljesen lenyugodva, lelassulva, sokkal nagyobb az ingerküszöbünk, sokkal nehezebben húznak fel minket. Sokkal békésebb természetűek vagyunk. Nem törnek pillanatok alatt a felszínre az érzelmek, lassan mozognak, van idő átgondolni, megállítani őket. Rád ordibálnak, te pedig nagyon nyugodtan, higgadtan válaszolsz, megerőltetés nélkül.

Mennyire vagy felgyorsulva? Nem kell elmenned nyaralni, otthon is lelassulhatsz. Minden nap sétálj nagyon lassú léptekben, relaxációs zenét hallgatva közben, egy órát. Egész nap fékezd a lépteid, beszéded, evést. Türelmesen, precízen csináld a feladataid, ne kapkodj, add meg a módját. Nem lesz egyszerű, te fékezni akarsz, de a tested nem. A tested majd gyorsan akar lépni, gyorsan akar rágni, gyorsan akarja összekapkodva megcsinálni a feladatokat. Ha lelassulsz, akkor sokkal jobban felenged a tested, feszültségmentesek lesznek az izmaid, csökken a szorítás a mellkasodon, kitágul a mellkasod, azzal együtt a tüdőd, sokkal több levegőt fogsz áramoltatni légzésenként. Ezzel arányosan, sokkal több életenergiát fogsz magadba áramoltatni légzésenként, amit jó érzésnek, boldogságnak, élvezetesnek fogsz tudatosítani.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése