A boldogság nyomában - 5.rész: A zene élvezete
Legkönnyebben talán a forró vizes élményt tudjuk felidézni, elképzelni, - milyen érzés, amikor belemerülünk a forróvízbe. Hirtelen az összes izmunk elernyed, ellazul, szétfolyunk, elolvadunk. Nagyon csodás, élvezetes érzés ez a mélyen ellazult állapot. Ugyanígy felidézheted magadban, hogy mi történik amikor megérzed az ízét a csodálatos süteménynek, akkor is elolvadsz, belesüllyedsz a székbe, szétfolysz. Elernyednek az izmaid, és csukott szemmel, nagyon lassan mozgatod a szád, élvezed a pillanatot. Ugyanez az elernyedés, mély ellazulás jelentkezik akkor is, amikor szeretettel átölelnek téged, vagy te ölelsz át valakit. Ahogy a képeken is látod, mindegy hogy nagymama az unokát, kislány a kutyusát, vagy a fiatal szerelmesek ölelkeznek, a csoda megtörténik, az ember feloldódik, ellazul, átjárja az életenergia. Az életenergia minden pillanatban nagy mennyiségben keresztül akar folyni rajtunk, csak túlságosan feszes a testünk, a félelem teljes tudatunk miatt. Azt érezzük boldogságnak, azt élvezzük, ahogy kilégzéskor nagy mennyiségben testünkbe áramlik az energia. A légzés egy metafizikai folyamat is egyben, energiát pumpál a testünkbe, életenergiával tölt minket. Belégzésnél megnyitjuk a kutat, forrást, a be és kilégzés közti szünetben megtöltjük a kancsónkat, majd kilégzéskor a testünkbe öntjük az energiát. Sok minden képes kilazítani a testet, ahogy a képeken látjuk. De minden esetben ugyanattól az energiától vagyunk boldogok, ugyanazt az energiát élvezzük lehunyt szemmel kilégzésnél.
Az ember nem csak beszélni tud, hanem énekelni is. Az énekléshez levegő kell, a légzés összekapcsolódik az energiaáramlással. Nem mindegy, hogy egy énekes mennyi életenergiával énekel. Ahhoz, hogy az éneket átjárja az életenergia, ahhoz az énekesnek teljesen félelem mentes tudattal kell énekelnie, éneklés közben testének fel kell oldódnia, el kell lazulnia, elernyednie. Mintha a forró vízben lenne, vagy épp masszíroznák, vagy épp megölelné valaki. Azokból lesznek a híres énekesek, akik képesek így énekelni, képesek a hangokat energiával feltölteni. Tesla talált egy energiát, úgy fogalmazott, hogy feltekeredik a hangra, Tachionnak nevezte el, azt állította, hogy az univerzum legmagasabb rezgésű energiája. Szerintem ez az energia, maga az emberi életenergia. A hang olyan mint egy akkumulátor, feltölthető energiával. Mindegy, hogy hegedűt szólaltatunk meg, vagy nagybőgőt, vagy az embert, az elődadó képes a saját lényéből feltölteni a megszólaló hangokat életenergiával. Aki félelmet érez éneklés közben, az rossz érzést vált ki a közönségben. Aki szeretetet érez, az jó érzést. A bibliai történetek is magyarázhatóak az energiával feltöltött hanggal, ninivében a hanggal döntötték le a falat. És talán a varázsszavak se egyszerű hangok voltak. A piramisokban több ezer vízzel feltöltött alabástromvázát találtak, amelyek állandóan rezonáltatva voltak, hangot adtak ki. Ezekre a folyosókra vitték le a tanítványokat Hórusz papjai, itt töltötték fel őket magasabb rezgésű életenergiákkal.
Ez magyarázatot ad arra, hogy a népszerű énekesek miért hunyják le a szemüket énekléskor. Ha jól megnézed a képeket, akkor láthatod, hogy Elvis Presley, és Pavarotti is, olyan arckifejezést vág, mint az alattuk lévő szexet élvező emberek. Ők éneklés alatt hatalmas energiákat hoznak fel, egy-egy kilégzés előtt nagyon mély lélegzeteket vesznek, pillanatokra benntartják, majd hatalmas energiákkal töltik fel a kilégzés alatt létrejövő hangokat. Van körülöttünk egy energiamező, amely összeköti a Föld összes élőlényét, egy mátrix, amelyben áramlik az energia. Azért lesznek lúdbőrösök az emberek a közönség soraiban, mert elönti őket az énekesből kiáradó energia. Olyanok vagyunk, mint a hangok. Ha két zongora van egy üres teremben, az egyiken leütsz egy billentyűt, majd lefogod, - azt fogod hallani, hogy a terem másik felében berezonált a másik zongorán az a hang. Az emberi érzelem berezonáltatja a többi embert, egy feszült ember mellett idővel elkezdünk feszültséget érezni. Ha egy baba elkezd sírni a kórházban, az összes sírni kezd. Ha majomcsapatban összeverekedik két majom, akkor az egész csapat üvölteni fog, mindegyikre átragad az izgatottság. Minél erőteljesebb érzelmet hozott létre az ember, az annál erősebben berezonáltatja a környezetben lévő embereket. Jézus körül elolvadtak az emberek, feloldódott a hangulat. A feszült ember körül, megfagy a hangulat, befeszülnek az emberek. Amikor az énekes teljes elernyedtségben énekel, olyankor az összes ember elolvad, ők is átélik az energiaáramlást, ők is behunyják a szemüket, lúdbőrösök lesznek, mint a forró vízben, vagy mintha masszíroznák őket. Az az énekes, aki nem enged fel, befeszülve énekel, az sose fog lúdbőrt, élvezetes érzést okozni. Minél több ember oldódik fel, minél több ember lélegez ki energiát a közönség sorai között, annál erőteljesebb lesz a magas rezgés a teremben, ami visszahat az énekesre is, aki még nagyobb energiákat tud felhúzni. Eksztatikus lesz a hangulat.
A vers mondásnál, a színészkedésnél is ugyanerről szól a magával ragadó előadás. Csak akkor lesz érzelemmel töltött az előadás, csak akkor lesz magával ragadó, ha a színész, versmondó megnyitódik, átéli a pillanatot, teljesen félelem mentes tudattal engedi, hogy előadás közben átáramoljon rajta az energia. Szintén csak akkor lehet élvezni a zenét, ha az ember feloldódott, nyugodt. Egy befeszült ember csak a hangokat, szavakat fogja hallani, az energia nem tud keresztül áramolni a testén, nem fogja érezni az éneket, verset, színészt, csak gondolataival fogja felfogni. Ha az ember feloldódik, akkor az érzelmek elkezdnek játszani a testén, mint egy hangszeren, ekkor már lehunyja a szemét, élvezni fogja az előadást, energiaáramlást, boldog lesz.
Az x-faktor színpadán gyakran jön egy olyan énekes, aki valamilyen nyugodt kis faluból érkezett, ahol békés az élet, felnőtt korra is elégé felszabadultak maradnak az emberek. A gyerekek még nyitott szívvel énekelnek, felnőtt korban már ritkább, hogy valaki képes legyen feloldódva érzelmeket áramoltatva, a hangokat feltöltve énekelni. De amikor ez a színpadon megtörténik, akkor gyönyörűen lehet látni a közönség arckifejezésén a metafizikai változásokat. Amint megszólal az énekes, megrezegteti az embereket a szeretet frekvenciáján, azonnal olyan, mintha az egész közönséget egyszerre belenyomnák a meleg termálvízbe. Elolvadnak, megszűnik a feszültség, belesüllyednek a székbe, lúdbőrösen, tátott szájjal, lelassul a légzésük, mélyen megnyugodnak. Ezért mondjuk, hogy elakadt a légzésem. Nem elakadt, hanem hirtelen lelassul a szív verés, lelassul a légzés, hirtelen nagyon hosszú belégzéseink lesznek, amely úgy tűnik, hogy tátott szájjal nem veszünk levegőt. Nagyon hosszan, nagyon megnyugodva belélegeznek az emberek, majd még egy darabig benntartják a lélegzetet, és amikor kilélegeznek, boldogságot éreznek, sok néző lehunyja közben a szemét. Az energia belénk áramlik, élvezetes érzéssel, szétáramlik az összes sejtünkbe. A kilégzés után mosoly ül az arcra, az ember szeret élni, békés, szelíd lett, lelassult a beszéde, szeretetet érez.
Otthon is élvezhetjük a zenét, csak meg kell nyugodnunk, le kell lassulnunk, hogy átjárhassanak minket az érzelmek. A gyerekek még nagyon szeretik a zenét, mert érzik az érzelmeket, élvezik ahogy a zene játszik a testükön, nem értik még melyik érzelem mit jelent, de érdekesnek találják őket. Aztán szerelmi csalódásuk lesz, elkezdődik a nagybetűs élet, az érzelmek iskolája, megtapasztalják a különböző érzelmeket. Pár év múlva amikor újra meghallgatják az éneket, akkor már azonosulni tudnak az érzelemmel, már bennük is megjelent, már ismerik, feltudják idézni, kapcsolni tudják élettapasztalatokhoz. Ekkor már értik mit érzett az énekes. Amikor az ember teljesen félelem mentesé válik, akkor könnyedén keresztül áramlanak rajta a legfinomabb érzelmek is, mélyen együtt érző lesz. Sok élettapasztalattal rendelkező ember, rengeteg érzelmet megélt, könnyen beazonosíthatja a másik ember érzelmét, azonosulhat az élethelyzettel, tudja mi történt vele, amikor kialakult nála az érzelem. 4 évvel ezelőtt három hónap mély nyugalom után kilazult a testem, megdöbbentően azt vettem észre, hogy érzem az érzelmeket. Nem csak a zenét, hanem az emberek auráját, a hangjukat, az állatok auráját, a fákat, kristályokat. Az ember képes letapogatni az érzelmeket, és megfelelő élettapasztalat mennyiséggel, rengeteg információhoz jut az érzelmek felismeréséből. Gyerekkorban is éreztük őket, de akkor még sok megijesztett minket, nem tudtuk hogyan alakulhatnak ki vad érzelmek az emberekben. Megvilágosodva, teljesen kinyílva, már nem ijedünk meg, a vad érzelmek felé is megértéssel fordulunk, félelem nélkül, mert rendelkezünk az érzelmi emlékkel, tapasztalattal. Tudunk együtt érezni, ítélkezés nélkül.
Feküdj bele a forróvízbe, és hallgass zenét. Egy olyan élményben lesz részed, amelyet már rég elfelejtettél. Mennyire csodálatos érzés úgy élni, hogy érezzük az érzelmeket, hogy könnyedén keresztül áramlik rajtunk az energia, az érzelmek hangszerként rezonáltatják a testünk. Csak akkor tudod újra lehunyt szemmel élvezni a zenét felnőttkorodban is, ha törekedsz arra, hogy megszüntesd a feszültséged, meditációval, nyugalom gyakorlatokkal félelem mentesé tedd a tudatod, elernyedj, feloldódj, mélyen ellazulj. A csoda csak pillanatokra van tőled, rajtad múlik az élvezet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése