Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2018. július 17., kedd

Csoportban vagy egyedül?

Csoportban vagy egyedül?


- Gondolkodtam valamin és nem értem.
- Min? – Kérdezte Mia.
- Összehasonlítottam az iskolát és a régi tanítók munkáját. Mikor utána olvastam például Jézusnak, Buddhának, bár ők is tanítottak sok embert, de nem volt sok valódi tanítványuk, nagyjából tíz mindkettőjüknek. És amit nem értek, ha ők, a híres és nagy tanítók egyszerre csak tíz emberrel foglalkoztak, akkor egy iskolában egy tanár, aki messze nincs Jézus vagy Buddha szintjén, miért tanít sok esetben négyszer annyi embert? 
- Nem sok értelme van sajnos a két módszert összehasonlítani. Az iskolákban hiába vannak lelkes tanárok, akik tényleg szeretnék átadni, amit tudnak, a tömegoktatás miatt ez nekik is nehezen megy. Aki meg ezt kényszerből csinálja, azt meg nem is érdekli, hogyan adta át vagy átadta-e egyáltalán a tudást a diákoknak. Mindkét esetre van példa, de az másról szól. 
- De vannak most is olyan tanítók, akik stadionokban tartanak előadásokat. Ők ebbe nem gondoltak bele? Nem fontos nekik, hogy megértsék a hallgatói?
- Tudod, akik stadionokban tartanak előadásokat, azokat a pénz érdekli, vagy ha őket nem is, a menedzsert igen. Ott nem az a cél, hogy az emberek tudatosak legyenek. Egy-két dolgot elmond, a többi csak körítés.
- De ha összehasonlítom a ti tanításotok más helyekével, az elmúlt félévben többet tanultam tőletek, mint sok másik ismerősöm évek alatt más helyeken. A Tai Chis és Chikungos ismerőseim nem érzékelik az energiákat, annak ellenére, hogy három éve járnak már.
- Egy tanítónak, minél kevesebb tanítványa van egyszerre, annál hatékonyabb. Mivel ismeri őt, látja a fejlődését, ki tudja igazítani a tévedéseit, tud neki segíteni. A tanítvány mer kérdezni, ha nem ért valamit, vagy ha elakadt. Mer tanácsot kérni. A tanítónak nem csak a megszerzett tapasztalatit kell átadni, mint száraz tudásanyagot. Ahhoz hogy a tanítvány fejlődjön, három szinten kell őt fejleszteni, segíteni. Harcművészeti edzéseken a testet fejlesztik leginkább. Vallásokban a lélekkel foglalkoznak… úgy ahogy. Spirituális tanokban pedig jó esetben látják ezt a hármasságot, rossz esetben pedig csak a szellemmel foglalkoznak, rosszabb esetben egy katyvasz az egész és kevernek szezont a fazonnal.


Ez olyan mintha csak a jobb vagy ball karodra edzenél és a másikat pedig hagynád, ahogy van. Ha a háromból csak egyet vagy kettőt fejlesztesz, megtörik a belső egyensúlyod, és míg a másik kettő messze magasan szárnyal(na), addig a harmadik a földön mászik, és csak vágyakozik a magasba. Ha a háromból csak egyet vagy kettőt fejlesztesz, a harmadik, mivel le van maradva, vissza fog húzni és hiába járkálsz ismeretlen dimenziókban, egy idő után visszaesel rezgésben, mert nincs stabil alapod és kezdheted elölről az egészet.
Edzéseken bár szokott lenni szellemi rész is, meg lelki rész is, nem olyan mértékben hangsúlyozzák, hogy az ténylegesen beépíthető legyen, ettől függetlenül sok minőséget megtanít: tisztelet, alázat, magabiztosság, önbizalom. Vallások elsősorban lélekkel foglalkoznak és szellemről sok esetben nem is tudnak vagy felváltva, szinonimaként használják. Lelki szinten, ha az alap tanítást nézzük és nem az elferdített részét, az is sok mindent ad, csak nem lesz érthető és ezért lesz nehezen megélhető. Spiritualitás elsősorban a szellemmel foglalkozik, képességek fejlesztésével.

Szétválasztják a hármat, de a három csak együtt képes stabilan működni. Hiába hív le valaki teljesen jó elveket, infókat és próbálja meg tovább adni, ha azt ő maga nem úgy éli meg, ahogy előadja. Ettől hiteltelenné válik a dolog és a mondani való. Egy olyan embertől, akinek magánéleti problémái vannak, nem fogod elhinni azt, amit a boldogságról mond.

A legtöbb útkeresőnek valamilyen problémája van, amit egy esetleges tanfolyamon tanultakkal szeretne megoldani. De ez is tévedés. Trükközéssel nem fog semmire sem menni, azzal csak elfedi a valóságot. A jelen problémái a jelenben vannak, és azért, mert azt most kell meglépned, és ha képes vagy meglépni, az magabiztosságot, önbizalmat ad.
Sokan keresnek megoldást előző életeikben a problémáikra, de a jelen problémái nem előzőéletekből származnak. Senki sem azért viselkedik veled úgy, mert előző életedben kigáncsoltad. Azért viselkedik úgy, mert hagyod, és mert ebből megtanulsz egy fontos dolgot, ami szükséges a továbblépéshez. Épp ezért (is) nincsen probléma. Minden olyan eseménynek, ami történik veled, nincsen polaritása, azt csak te könyveled el jónak vagy rossznak. Minőségek, rezgésszintek vannak, alacsonyabb vagy magasabb frekvencia. Egy kötekedőt egy kedves szó azonnal kizökkent, mert a két szándék közötti frekvenciában nagy az eltérés, a magasabb itt felülírta az alacsonyabbat. És mivel nem áltál le vele ugyanazon a minőségen harcolni, hanem elengedted magad mellett, nem tud mit csinálni. Olyan, mint mikor jönnek az ütések és elkerülöd őket. Te nem fáradsz el, nem is lesz bajod, a támadó viszont hamar kifárad.


Hopsz, kicsit eltértem. Bocsi. - Mosolyodott el Mia.
- Nem zavar, érdekes volt. Viszont, utaltál arra, hogy kevés tanítvány esetén gyorsabban és hatékonyabban haladnak. De mi van csoportok esetén? Sok helyen vannak csoportok egy-egy tanfolyam után.
- Igen. Egy idő után döntenie kell a tantónak, hogy akarja folytatni: egy ember, kis csoport, nagy csoport. Sajnos minél több embert tanít egyszerre egy tanító, annál rosszabb lesz az átlagos minőség.
- Ezt nem értem.
- Megoszlik a figyelem. Minél több embert tanít, annál kevesebb visszajelzést kap tőlük, így hiába szeretne segíteni, nem tud, mert nem is tud róla, ha gond van. Az emberek máshogy viselkednek kis és nagy csoportban. Kis csoportban jobban fel merik vállalni magukat, mint egy nagyban.
- Ja és akkor az lesz, hogy a nekik szimpatikus emberektől kérnek segítséget.
- Valahogy így.
- És mi van azzal, mikor összejárnak találkozókra?
- Attól függ, mi a találkozók célja. Ha csak látni szeretnék egymást, akkor csak beszélgetnek, ha gyakorolni szeretnének... az egy sarkalatos pont. Az emberek többsége a fejlődését a tanfolyamoktól vagy a gyakorlásoktól teszi függővé, ezért nem jutnak egyről a kettőre. Amíg függsz a tanítódtól vagy a csoporttól, addig nem tudsz kiteljesedni, a magad módján és útján fejlődni. A tanító csak egy utat, lehetőséget mutat és egy eszközkészletet ad arra, hogy önmagad képes legyél fejlődni. Aki a tanítótól függ vagy a csoporttól, hiába van a kezében ez az eszközkészlet, nem fogja megismerni és kihasználni a lehetőségeit.


Amikor csoportos gyakorlásra járnak rendszeresen, az a tévkép alakul ki, hogy "na, majd ott gyakorlom, amit tanultam tanfolyamon". Pedig ez hatalmas félreértés. Nem gyakorolni kell a tanultakat, hanem megélni, az egy jóval magasabb minőség, ha a tanultak szerint élsz, és úgy fejlődsz, mintha csak gyakorolnád a tanultakat. Ez olyan, mintha a hétköznapokban mindenkivel bunkó lennél, de elmész egy gyakorló csoportba, ahol gyakorlod velük, hogyan legyél kedves, majd ahogy elhagyod a csoportot, ismét bunkó leszel mindenkivel. A csoportos gyakorlás arra van, hogy megosszák egymást között a tapasztalatokat és kipróbálják több emberen is, azokat a módszereket, amiket két találkozó között hívtak le. 


A te életedben, a fejlődésed középpontjában neked kell állnod. Nem teheted a fejlődésed és magad közé sem a tanítód, sem a csoportot. A te fejlődésedhez te magad kellesz, nem csoport és nem tanító. A csoport és a tanító csak segítséget adnak, hogy te magad fejlődhess. Egy hasonló gondolkodású csoportban könnyebben próbálod ki a lehívott módszereidet, mint egy idegen emberen.
- Ezért tanította meg Noel rögtön az elején, hogy legyek üres és hogy beszélgessek a szellemekkel?
- Igen. A kiüresedés megszünteti a gátló blokkokat, amik megakadályoznák az információ áramlást. Amit a kreativitásról mondtam lehetővé teszi, hogy kreatívan gondolkodj és legyenek saját ötleteid. A kettő együtt lehetővé teszi, hogy különböző forrásokból: szellemektől, olvasásközben, fantáziálás közben, kapj, hívj le újabb és újabb ötleteket. Így elindulsz a felismerések útján. Ezt így tudom megoldani, azt úgy. Így egyre több tapasztalatot szerezve, bővül az eszközkészleted és egyre magasabb szintű megéléseid lesznek. Sőt, ha kielemzed a meglévő eszközkészleted is, még azokból is jöhetnek le újabb ötletek.
- Szóval, összegezve, azért volt a régi nagy tanítóknak kevés igazi tanítványa, mert annyi emberre lehet figyelni egyszerre és még hatékonyan tovább adni a tudást. Illetve, ne kössem a fejlődésem semmihez és senkihez, és a fejlődésem igyekezzem három szinten csinálni.
- Röviden ennyi, igen.
- Azt hiszem értem.
- Fogod. - Mosolyodott el Mia.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése