Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2018. január 12., péntek

Soha ne harapd meg azt a kezet amely valamikor segitett neked.

Egy indián mondás szerint, mely igy szól: Ne harapd meg azt a kezet, amely enni ad neked.

Hát én ezt igy is mondanám hogy: Ne harapd meg azt a kezet amely valamikor segített neked.

Gondolom már te is megjártad hogy segitettél valakinek, amikor lehet épp a legnagyobb szüksége volt, és aztán amikor fordult a kocka, az akinek valamikor segitettél, nemhogy nem hálálta vissza a segitséged, de még beléd is harap. Mindegy hogy olyan fájdalmas mint egy kutyaharapás, vagy apró mint a bolháé, mégiscsak egy fájdalmas dolog. Ilyenkor nagyot csalodsz az ilyen emberben, sőt, talán még az egész emberiségben, vagy talán a másik nem összes tagjával eggyütt. 

De az igazság hogy valojában csak te vagy a hibás. Mert rossz embernek segitettél. Nem tudtad felmérni annak az embernek az emberségét. Ezek az emberek amolyan vedd el és fúss alapon gondolkoznak. Ők képtelenek a tetteik következményeit felmérni. Ők észre sem veszik hogy megbántottak téged. Mert nekik más ember nem létezik, rajtuk kivül senki sem fontos. Erre mondják hogy magának való.

Ha figyelmesen meghallgattad volna őket előtte, észrevetted volna hogy állandóan kihangoztatják a beszédükben, hogy: de hol vagyok én; de ha ez nekem nem jó, akkor miért segitsek; én vagyok a legügyesebb; nálam jobb nincs; ha nekem semmi hasznom akkor minek. 

Mondhatni csalodtál, de miért is? Mert elvártad hogy az az ember akinek valamikor segitettél, visszasegit neked ha szükséged lesz, vagy legalább nem harap meg, nem bánt téged. Mindez pedig a te elvárásaid miatt is kialakul. 

Csak állsz tanácstalanul, és mérgelödsz. És ez a méreg csak neked árt. Annak aki fájdalmat okozott neked, még csak fel sem tünik, mert neki ez természetes hogy másokon átlépve, másokat kihasználva tud csak előre haladni. Neki ilyen az életvitele, ezen TE nem sokat tudsz változtatni. Sőt ha figyelmezteted, még ő fog téged hibáztatni. Úgyhogy a legjobb ha elsétálsz az ilyen emberektől, és hagyod a karmát hogy körbejárja a világot és megtanitsa ezt az embert is arra hogy: amit adsz a világnak azt kapod vissza.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése