Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2018. január 12., péntek

Tanulni lehet egy tudatlan embertöl is?

Péter, a kislány és az aranyhal három kívánsága. 

Vajon lehet tanulni egy olyan embertől, aki azt sem tudja hol lakik?


Tanulni lehet olyantól is, aki még azt sem tudja hogy hol lakik. Ugye milyen bután hangzik. Pedig így van.
Ma például olyant tanultam egy 6 éves kislánytól, amit egy felnőtt embertől sosem tanultam volna. Mert mi felnőttek elfelejtünk egyszerűen gondolkozni. Nekünk egy kérdésre ezeregy válaszunk van, és ezt a rengeteg választ rendszerezzük, osztályozzuk, és aztán a legjobbnak tűnő választ fogjuk válaszolni. Mert nekünk ez a logikus. 

Péter épp egy boltban helyettesítette a kiárusítólányt. 
Úgy kezdődött, hogy az üzletben belépett ez az aranyos kislány, akit Zsófinak hívnak. Az anyukája épp beszélt a másik kiárusítónővel, akivel gyerekkori barátok voltak, közben Zsófi kíváncsian bámulta a polcokon lévő termékeket, és mivel nem talált senki mást akit megkérdezzen, Péterhez fordult: 
- Ez itt mi? A gyerekek is ehetnek ebből. Finom?
- Ez itt müzli. A gyerekek is ehetnek belőle, sőt ajánlott is - válaszolta Péter.
- Érdekes neve van, vajon milyen lehet az íze? - kíváncsiskodott Zsófi
- Finom, de te még soha nem ettél müzlit? Én ezt adok a gyerekeimnek, szinte minden reggel, tejben kell áztatni, úgy még finomabb.
- Nem, biztos vagyok hogy még nem ettem. Anyu szerint a tej sem egészséges. Anya veszel nekem müzlit? - kérlelte az anyukáját.
De az anyja legyintett: 
Amúgy sem ennéd meg, nem ízlene neked, már próbáltam mikor kisebb voltál és nem szeretted.

Zsófi nem ellenkezett, elfogadta az anyukája magyarázatát. De Péter látta hogy nincs teljesen kibékülve ezzel a válasszal. Így hát megpróbálta felvidítani a kislányt.
- Hol laktok? Nem láttalak még soha, az anyukádat sem láttam még soha az üzletben.
- Hát most pár napja jöttünk ide látogatóba a nagyihoz, mi valahol messze lakunk, asszem másik országba, de mivel anya elvált apukámtól, most ide kellett költözzünk - bátorkodott a kislány. 
- Ismered a mesét az aranyhallal és a három kívánsággal?
- Persze, az apukám már többször is elolvasta nekem, amíg kicsi voltam.
- És ha azt mondanám hogy én vagyok az aranyhal, és teljesítem neked három kívánságodat, mit kívánnál? Kívánhatsz bármit. - kérdezte kíváncsian Péter. 

Ilyenkor egy 6 éves gyerektől olyan kívánságokat várunk mint például, játékok, vagy édesség, esetleg egy testvér. De a Zsófi válasza teljesen meglepte Pétert.
- Rendben. Lássuk csak, mit is kívánnék. Egy babát, olyant amilyent a tévében láttam, amelyiknek van biciklije, meg pónilova is. - mondta kicsit meghökkenve, figyelmesen várva hogy mit fog az anyukája szólni, de ő nem figyelt a kislányra, tovább folytatta a dumát a kiárusítónővel.
- A második kívánság egy pohár tej, olyan müzlivel - és az ujjával a polcon pihenő müzlire mutatott.
- És a harmadik kívánságod mi lenne? - érdeklődött Péter továbbra is.
- A harmadik kívánságom az lenne hogy legyen szabad még másik három kívánságot választanom. - harsogta Zsófi.

Péter szó nélkül maradt, nagyon meglepte a Zsófi válaszán. Egy olyan gyerek, aki azt sem tudja hol lakik. 
Ugye te sem gondoltál volna ilyen lehetőségre?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése