Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2018. január 11., csütörtök

Bárki helyettesithetö?

Avagy senki sem helyettesíthetetlen.


Ezt még az iskolában megtanultam. Hála annak az embernek, akitöl nem sokat, de amit megtanultam, annak késöbb sokszór hasznát vettem. Ez volt az iskolaigazgató. Egy olyan iskolában, ahol én olyan mindenes voltam, iskolás, karbantartó és kazánfűtő is. Mindez az évezredforduló környékén történt, 2000-2001.

Ez az egész egy Erdélyi kisvárosban történt, mégpedig egy román iskolánál. Ez a liceúm, kazánfűtő nélkül maradt, így hát meghirdették az állást, amire én gyorsan le is csaptam. Az iskolaigazgató hamar megkedvelt, mert mindent megcsináltam, bármire is kért, én szívesen megtettem. Az ő tanácsára elvégeztem a liceumot is, addig amig ott dolgoztam. 

Gyakran hivatott az irodájába, kiadta a feladatokat, amiket aznap el kellett végezni. Egy hideg téli reggelen, amikor én már hajnali 4 órától munkába voltam, behivatott. Én hullafáradtan álltam elötte, mondván:
- Mi lenne ezzel az iskolával nélkülem. Mert ha én nem kelek fel korán, akkor nincs meleg az iskolában. 

- Bárki helyettesíthető, nincs olyan ember a főldőn akit ne lehetne helyettesíteni - mondta ő nagy nyugodtan - Gondolkozz egy kicsit, ha holnap én itthagynám ezt az iskolát, másnap jönne egy új igazgató, és az iskola menne tovább, az élet nem áll meg csak azért mert én elmentem.

És milyen igaza van. Az életben bárki helyettesíthető. Lehetsz a világ legjobb munkása, jön egy másik, amelyik másképp csinálná a dolgokat, de megcsinálná valahogy. És mégis van pár kivétel. A családtagok mint például a szülök, a gyerekek vagy testvérek, sőt sokszór még a barátok is. Egy szülő helyett kaphatsz másikat, de az nem lesz olyan igazi. Úgyanúgy a gyerekeid is, kaphatsz másikat de az nem a te gyereked. Egy olyan emberrel akivel rengeteg időt töltöttél úgyanabban a szóbában, rengeteg a közös emlék, eggyütt aludtatok, útaztatok, táncoltatok és nem utolsó sorban közösen játszodtatok. Nos az ilyen embert lehetetlen helyettesíteni.

Én egy életre megtanultam a leckét, kit lehet helyettesiteni és kit nem. És azota nem képzelem soha magamról hogy helyettesithetetlen vagyok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése