Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2019. február 14., csütörtök

Életerő - 2.rész: Mi fogyasztja az életerőt?

Életerő - 2.rész: Mi fogyasztja az életerőt?


Az életerő töltődést, vagy merülést, leggyorsabban a testi erőnléteden, és a szellemi erőnléteden veszed észre. Reggel felébredsz, sok életerőt érzel végtagjaidban, könnyed a mozgás. Délre már lassulni kezdesz picit, estére már fáradtnak érzed magad, kifogyott az életerő az izmaidból. A testi kimerültség kívülről is látványos, a szellemi már kevésbé.

Ha valami nem jut eszedbe, akkor aludj rá egyet, reggel majd eszedbe jut, - így tartja a magyar bölcsesség. Ez azért van, mert reggel nem csak a testünk van feltöltődve életerővel, hanem az agyunk is. Reggel legkönnyedebb a mozgás, ugyanígy reggel a legkönnyedebb a gondolkodás. Amikor az izmaink, végtagjaink kimerültek, olyankor fáradtságot érzünk, le kell ülnünk, feküdnünk. Amikor az agyunk kimerül, olyankor összezavarodunk.

Sokszor megfigyeltem életem során, hogy egy hét nyaralás után sokkal könnyebben gondolkodok. A nyaralás alatt megtelik a lelkünk pozitív érzelmekkel, amit életerő töltődésnek tapasztalunk. Nyaralás előtt olyan volt az életem, mintha összezavarodottan bolyongnék egy labirintusba, majd feltöltődve hirtelen felülről láthattam az életem labirintusát, könnyen megértettem mit kell tennem, merre kell haladnom, hogy a problémák megoldódjanak. Ugyanígy, amikor életem egy szakaszában jobban kimerítettem magam, depressziós lettem, - megtöltöttem a lelkem erőteljes negatív érzelmekkel, akkor ébredés után pár órával, már össze voltam zavarodva. Bementem az üzletbe, és nem tudtam miért mentem be, ugyanúgy mint az öregemberek. Felébredtem, eltelt pár óra, és már éreztem a testi fáradtságot, és a szellemi összezavarodottságot, lemerült az életerő, mint az öreg embereknél, mehettem vissza aludni.

Láthatjuk, hogy az izmaink, és az agyunk is életerőre működik. Ha kimerültek vagyunk, akkor testileg fáradtak, agyilag összezavarodottak vagyunk, ha feltöltődtünk, akkor testünk légies, agyilag éleslátásúak vagyunk. De nem csak az izmaink, és az agyunk működik életerőre. Az öt érzékszerv is. Amikor feltöltődtél, olyankor felerősödik a hallásod, szaglásod, ízlelésed, tapintásod, látásod. Feltöltődve, pozitív érzelmekkel megtelve, sokkal élénkebb körülöttünk a világ. A tudatunk képes életerőt átcsoportosítani a testünkben, ha szükséges. Egy sötét erdőben ha veszélyt érzel, olyankor sok életerő áramlik a halláshoz. Azt veszed észre, hogy egyszerre megelevenedik az egész erdő, hirtelen mindent egyszerre hallasz. Hallod a saját szuszogásod, a lépted hangját, a távoli város hangját, egy közeli folyó csobogását, madárhangokat, a szél hangját ahogy játszik a falevelekkel. Ugyanígy hirtelen felerősödhet a szaglásunk, látásunk, ízérzékelésünk, tapintásunk is. Gyerekkorunkban sokkal élettel telibb a világ, mert sokkal több életerő áll rendelkezésre az érzékszerveknek. Kimerülten, depressziósan a világ elszürkül.

Az emésztésünk, belső szerveink, de még az orgazmusunk is életerőre működik. Amikor kimerültél, olyankor megeszel valamit, és elálmosodsz. Az emésztés életerőt fogyaszt. Feltöltődve teleeheted magad, mégse álmosodsz el, mégse érzel testi fáradtságot. A kimerült ember ráncosodni kezd, a bőrsejtek nem jutnak elég életerőhöz a megújulás során. Minden betegség a kimerültség végett jelenik meg, a szervek nem tudnak megújulni. Kimerülten nincs libidó, heteknek kell eltelnie, hogy visszatöltődhessen a szexuális energia, mely szintén életerőből töltődik fel. Pár nap nyaralás, kikapcsolódás után hirtelen felerősödik a vágy.

Életerővel feltöltődve teljesen más a világ. Több erőt érzünk, jobban gondolkodunk, érzékeny az öt érzékszervünk, jól működnek, egészségesek a belső szerveink. Ezért fontos a pozitív gondolkodás, hogy egyre több pozitív érzelem áramoljon a lelkünkbe, egyre több életerőt biztosítva. Mindegy, hogy mennyi a gond az életünkben, a legtöbbet azzal segíthetünk magunkon, ha befejezzük a negatív gondolkodást, ami lemerít minket. Megszűnik az összezavarodottság, könnyen átlátjuk az életünket, könnyen kiutat találunk a problémákból, amint elegendő életerőhöz jutottunk. Amint eltudtuk terelni a gondolatainkat a problémáinkról. Amint eltudtuk egy picit felejteni, hogy kik vagyunk, kicsit kitudtunk kapcsolódni, kicsit jóra, szépre, csodásra tudtunk figyelni.

Sardna Argis


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése