Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2019. július 6., szombat

Jelenlét - Sardnargis

Jelenlét


Képzeld el, hogy elérkezett az évi nyaralás ideje, felültetek a repülőgépre, megérkeztetek a tengerpartra, másnap délelőtt van, te megreggeliztél, majd kisétáltál a tengerpartra, és elfoglaltál egy nyugágyat. Kiraktad a könyvet, napozókrémet, palack vizet a napernyő alatti asztalra, leterítetted a törülközőt a nyugágyra, majd lefeküdtél. A fejed alatti rész feljebb van emelve, így épp rálátsz a tengerre. Látod a nyugodt tengert, csak egész picike hullámok vannak, amelyek játszanak a homokos parttal. Nincs felhő az égen, a távolban látsz pár hajót, amelyek valószínű nagyon nagyok, de mivel messze vannak, csak picinek tűnnek. Látod, hogy néha valaki elsétál a parton, még kevesen vannak, most érkeznek az emberek. Látod, hogy tőled jobbra, nem messze, épp egy család rakodik ki. Megnézed az anyuka szalmakalapját, rózsaszín szalaggal van körülkötve. Hallod, hogy idegen nyelven beszélnek, talán oroszok. Finom szellő fújdogál néha feléd, olyankor kicsit erősebben érzed a tenger sós illatát, és élvezed a szellő finom simogatását. Mindeközben tested nagyon elvan lazulva, és jóleső nyugalom érzés jár át. Békében vagy.

Ha ekkor kezedbe adnék egy kavicsot, hogy jó alaposan vizsgáld meg, figyeld meg, akkor képes lennél percekig nézegetni.

Képzeld el, hogy épp ellopták az autód. De lehet, hogy csak rossz utcában keresed, most vagy először ebben a városban, lehetséges, hogy a szomszéd utca ugyanúgy néz ki. Nagyon ideges vagy, próbálod türtőztetni magad, hogy ne robbanj ki, ne pánikolj be. Futólépésben haladsz az utca vége felé, bízva abban, hogy a háztömb másik oldalán is lesz egy utca, ahol talán megtalálod az autódat.

Ha ekkor kezedbe adnék egy kavicsot, hogy jó alaposan vizsgáld meg, figyeld meg, akkor valószínű elhajítanád. De ha kényszerítve lennél, akkor sem tudnád figyelmed másodperceknél többet a kavicsra irányítani, mert annyira erősen az autóra akarnál gondolni, figyelni.

Vedd észre a két eset között, hogy esik esetben békét, nagy nyugalmat éreztél, másik esetben a béke hiányát, idegességet, feszültséget. Egyik esetben teljesen elvolt lazulva a tested, másik esetben teljesen be voltál feszülve, kezeid szinte ökölbe szorultak, lábaid futni akartak.

Minél nyugodtabb vagy, annál csendesebb az elméd, és annál erősebb a jelenléted. A nyugalomnak fokozatai vannak, mélységei. Átélhetsz extrém nyugalom érzetet, amely esetben teljesen kiürül az elméd, és hihetetlen erős lesz a jelenléted. A nyugalom érzetet tudatosíthatod, főleg ha erőteljes. A kiürült elmét már kevésbé, de a cikkben leírt két példa által megértheted. Addig nem tudsz kifele figyelni, amíg gondolatvilágodban aktív vagy. Amint elönt a nyugalom, azonnal elcsendesül, kiürül az elméd, és azonnal könnyedén szétfolyik a figyelmed a jelen pillanatban. Azt gondolnánk, hogy ez csak egy nyaraláskor történhet meg, vagy egy olyan időszak után, amikor végre célba értünk, elértük a sikert, elégedetten hátradőlhetünk. Nem csak olyankor tapasztalhatja meg az ember a mély nyugalmat, kiürült elmét, erős jelenlétet, amikor minden rendben van. Nagyon sokan beszámoltak az extrém nyugalom érzet megjelenéséről a baleset előtti pillanatokban. Mármint akik túlélték. Sokan megtapasztalják az extrém nyugalom érzetet, akik valamilyen traumán mentek keresztül. Velem is így kezdődött minden, így kezdtem kutatni. Volt egy pont ahol el kellett fogadnom, hogy elvesztettem mindenem, egy nagyon mély sírást követően, megjelent egy nagyon mély nyugalom azonnal. Kisírtam magam, beszálltam az autóba, és elindultam hazafele. Körülbelül 10 perc telt el, amikor felfigyeltem arra, hogy milyen furcsa a határ. Nem tudtam megmagyarázni, csak azt tudtam, hogy nagyon furcsa. Gyerekkoromban láttam utoljára olyannak. Ma már értem, hogy úgy tekintettem az autóból a határra, mint a nyugágyból a tengerre. Nagyon mély nyugalmat éreztem, nagyon kiürült az elmém, nagyon felerősödött a jelenlétem, nagyon érzékenyek lettek az érzékszerveim. Láttam, hallottam, éreztem egyszerre mindent. Láttam a varjakat a fák tetején, láttam a szántóföld színét, láttam hogyan úsznak a felhők az égen, láttam a nyuszikat, láttam a lehullott faleveleket, láttam a repülő ölyvet.

Az ember ha képes extrém nyugalomban maradni heteken, hónapokon keresztül, akkor csoda történik vele. Azaz nem csoda, mert energetikailag, kvantumbiológiailag magyarázható. De a tudomány még nem ismeri ezeket a szinteket, ezért egyenlőre csoda kategória. Van egy energiamezőnk, amely akkor töltődik legnagyobb mennyiségben, amikor elcsendesül az elménk, megjelenik a nyugalom érzet. Minél erőteljesebb a nyugalom érzet, annál több energia áramlik belénk. Én pár hónap után elkezdtem egész nap oktalanul szeretetet érezni, és olyan boldog voltam folyamatosan, mint amikor szerelmes voltam a régi életemben. Nagyon sok furcsaságot kezdtem tapasztalni, amelyekről már sokat írtam.

A kérdés, hogyan maradhatunk ebben a rohanó világban akaratlanul is folyamatosan erős jelenlétben, mély nyugalomban, elcsendesedett elmével. Azaz, hogyan ne legyen bezárva a figyelmünk a fejünkbe, hogyan ne legyünk idegesek, hogyan ne legyen állandóan tele a fejünk gondolatokkal. Évezredek óta próbálnak kiszabadítani minket a saját elménkből a spirituális tanítások, vallások. Mind azt mondja, hogy felemelkedhetsz, vár rád a mennyország, egy másik dimenzió, de ahhoz le kell győznöd a gonoszt. Gonosz esetünkben a félelem, amely végett idegeskedni kezdesz, amely végett beindul az elméd, elveszted a figyelmed, megszűnik a jelenléted. Főleg a keleti vallások nagyon bölcsek, rengeteg gyakorlatuk van, amellyel napról, napra emelheted a nyugalmi szintedet, jelenlét szintedet. Meg kell tanulnunk folyamatosan olyan nyugalomban maradni, mintha a tengerparton feküdnénk a nyugágyban. Meg kell tanulnunk, folyamatosan könnyedén jelen maradni. Hogy könnyedén szétfolyhasson, tapadhasson a figyelmünk a testünk körül. Meg kell tanulnunk tudatosítani az állapotainkat, észre venni, ha már kevésbé vagyunk jelen, észrevenni ha már megszűnt a jó érzés, nyugalom érzés a hasunkban. Nem könnyű a kiút a félelemből, csak nagyon kevesen emelkedtek fel az elmúlt évezredekben. Először sok tanulás, sok tudatosulás, majd sok jelenlét, nyugalom érzet gyakorlás. Az ember eredményeket ér el. Rájön, hogy egy kora reggeli séta mennyit segít, hogy délig nyugalomba tudjon maradni. Rájön, hogy egy vasárnapi túrázás mennyit segít, hogy hét közepéig nagyobb nyugalmat tudjon megőrizni. Az ember kitudja tapasztalni a keskeny ösvényt, megtalálhatja az átjárót.

Most ülsz a számítógéped előtt, a megszokott szobádban, irodádban. Próbálj most alaposan körülnézni, megfigyelni mindent. Nehezen fog menni, mint a kavics esetében, amit kezedbe adnék. Pedig azt gondolod, hogy nyugodt vagy. Valamihez viszonyítva nyugodt is vagy, de ettől sokkal nagyobb nyugalmat kell folyamatosan érezned. Ha éreznéd a mély nyugalmat, akkor számítógépre se lenne szükséged, se tv-re, se rádióra, csak ülnél a szobádban, és nem találnád unalmasnak, hogy figyeled a szobádat. Élveznéd a békét, nyugalmat, boldog lennél. Próbáld ki. Kapcsold ki a számítógépet, és kezd el figyelni a szobát a csendben. Kezd el figyelni a beszűrődő hangokat. Nézd meg meddig bírod, akár mérd le mennyi idő múlva húzódik össze a gyomrod a belső feszültségtől, idegességtől, mely arra késztet hogy felállj, és valami mást csinálj. Nem bírjuk a csendet. Majd menj el sétálni egy órát a közeli erdőbe, vízpartra, parkba, és próbáld meg megint a gyakorlatot. Észreveszed majd, hogy jobb érzés csendben figyelni, könnyebben megy, tovább sikerül. Majd meditálj egy órát, lazítsd el magad, mélyítsd el a nyugalom érzetet. Ha kijössz a meditációból, újra nézd meg meddig bírod a szoba figyelését. Azt tapasztalod, hogy olyan jó érzés csendben ülni, és figyelni, mintha a tengerparton figyelnél a nyugágyból. Ekkor már jó az áramlásod, maradj meg ebben az állapotban minél hosszabban. Ha elvesztetted, kezd elölről a gyakorlatokat. 

Emlékezz, miután hazajössz a nyaralásból, belépsz a házba, leülsz az ebédlőbe, - nincs kényszerérzeted rögtön felkapcsolni a tévét, jó érzés csendben, nyugalomban ülni, hallgatva a környék hangjait. Nem kell nyaralni menni, hogy állandóan tapasztalhasd a belső békét, mély nyugalmat. Otthon is gyakorolhatsz. Érd el a mély nyugalmat, belső békét lefekvés előtt, ne a tv előtt aludj el, a szobát figyelve is békés érzeted legyen. Meglásd mennyire kipihenten ébredsz majd reggel, mennyi energiával töltődött a tested. Meglásd mennyit változik pár hét alatt az egészségi állapotod, ha ezen az úton haladsz.

Sardnargis


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése