Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2019. július 6., szombat

Az alvás minősége - Sardnargis

Az alvás minősége


Napokban több cikket írtam a nyugalomról, az újabb felismeréseknek köszönhetően, újabb kirakós darabkák találták meg a helyüket, az alvással kapcsolatban.

A legtermészetesebb dolog, hogy alszunk. Aludni kell, mert fáradtak vagyunk, reggel majd újra erőben leszünk. Töltődünk. Mint egy telefon töltődik.

De nem mindegy, hogy milyen a töltődésünk. Nagy különbségek vannak. Az egy kezemen megtudom számolni, hogy az elmúlt évben hányszor aludtam nagyon jól. Mi így értékeljük ki az éjszakai töltődés minőségét, vagy jól aludtam, vagy nem jól. És ritka a jó alvás, ritka a nagy mennyiségű energiával való töltődés.

És itt jön a képbe a nyugalom. A nyugalom, amelyet érezni lehet, ami akkor jelenik meg, amikor elcsendesül az elme. Kimész egy szép parkba, leülsz a tópartra, pár percig bambulsz, mi közben egyre jobban elönt a nyugalom érzés. Mikor kijössz a bambulásból, a hasadban már ott a jól eső finom érzés, és arra leszel figyelmes, hogy milyen hangosan csiripelnek a madarak. És milyen a víz illata. Milyen a felhők formája. Akaratlanul azon kezdesz gondolkodni, ami az öt érzékszervedtől áramlik hozzád. Figyeled az érzékszerveid által küldött információkat. Nem csak nézel, látsz is. Nem csak hallasz, fülelsz is. Figyeled, amit hallasz. Mindezt öntudatlanul, akarat nélkül. Mert az elméd elcsendesült, elengedte a figyelmed, gondolkodásod megállt. Csend lett az elmédben. És eközben megjelent a nyugalom érzet.

Gondolj bele, amikor jól alszol, akkor csak egy pillanat telik el az elalvás, és ébredés között. Mélyen aludtál, nem voltál éber. Amikor nem jól alszol, akkor nem csak forgolódsz, hanem egész éjjel gondolkodsz is. Furcsa álmok formájában, vagy akár többször felébredsz, és nem tudsz visszaaludni, mert áramolnak a gondolataid, gondjaid a fejedben, amelyekre akaratlanul figyelsz. És elszomorítanak, idegesítenek, stresszet okoznak, belső feszültséget okoznak. Nincs nyugalom érzet, feszültség érzet van.

Körülbelül nyolc évvel ezelőtt dolgoztam egy természetvédelmi polgári társulásnak, akik elküldtek egy Dunai konferenciára Bulgáriába. Már a repülőn éreztem a nyugalmat, majd pár óra autózás után megérkeztünk a nemzeti parkba, egy Duna menti hotelban volt a szállás. Egy gyönyörű szoba, amelyben hatalmas nyugalmat éreztem. Akkor még fogalmam sem volt a spiritualitásról, ember kvantumbiológiájáról, nem értettem mi váltja ki a mély nyugalmi érzést. A mély nyugalmi érzésből, mély alvás lett. Életem egyik legjobb alvása volt. Ma már értem, hogy vasárnapokon, ünnepnapokon, szabadnapokon, szabadságon, az elme sokkal kevésbé aktív, sokkal kevesebb figyelmet von el, és ezzel egy időben sokkal nagyobb a nyugalom érzetünk. Nekem a konferencia szabadság volt, kikapcsolódás volt.

Két éve többször rosszul aludtam egy időszakban, ezért hajnalban felébredtem, és elkezdtem mesét, vagy Gunagriha előadást nézni, majd visszaaludtam. Többször megtapasztaltam, hogy miután újabb pár óra után felébredek, nagyon kipihentnek, energikusnak érzem magam. És boldognak. A pár óra alvás ellenére nagyot töltődtem, nagyon jól aludtam. Ma már értem. Amikor felébredsz, annak ellenére, hogy nem jól aludtál, csendesebb az elméd, kevesebb a gondolatáramlás. Reggel a legkönnyebb meditálni, könnyen elérsz egy mély nyugalmi állapotot, amelyben ha visszaalszol, akkor nagyot töltődsz. Kikapcsol a mese is hajnal háromkor, vagy kikapcsol Gunargriha nyugtató hangja is.

Sose felejtem el, hogy gyerekkoromban milyen jókat aludtam a nagymamáknál téli, nyári szünetek alatt. Mindig mosolyogva ébredtem. Ha jól aludtál, akkor reggel könnyed, légies a tested, kiugrassz az ágyból. Ha nem jól alszol, akkor megmerevedve ébredsz, órák kellenek, hogy kimozgasd magad.

Ha kikapcsolsz, ha tudod mit jelent a jelenlét, tudod milyen a nyugalom érzete, akkor napközben is nagy mértékben töltődsz. Energialények vagyunk. Ha sokat töltődsz hónapokon keresztül, akkor nem csak az immunrendszered erősödik meg, hanem elkezdesz csodákat is tapasztalni. Ha van energiád, akkor megnyílik a csodák kapuja. Ami persze nem csoda, csak kvantumbiológia. Tudomány. Energialények vagyunk, töltődünk, mint egy telefon. Ha jól csináljuk, akkor élvezetes az alvás. Érdemes meditálni elalvás előtt. Sokat meditálni, sétálni, mindent megtenni azért, hogy mély nyugalom érzetben, csendes elmével térjünk aludni. Ezen múlik majd az energiafelvétel, ezen múlik majd hogyan alszunk, milyen lesz az alvás minősége. Fontos a hossz, fontos a napszak, de a legeslegfontosabb a mélység. Jó éjszakát!

Sardnargis


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése