Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2018. február 10., szombat

Ne bánkódj ha visszautasítanak. 1% vagy 99% !?!

Azoknak akik nem ismernek, kertész vagyok, Erdélyben, Négyfalúban. Virágokat nevelek, amiket aztán szívesen továbbadók. Persze mindezt pénzért, mert másként nem lehetne fenntartani a kertészetet, no meg a családomat. Mert az élet megáldott három egészséges gyermekkel. Ez egy felbecsülhetetlen kincs egy ember életében. Akinek van akár csak egy egészséges gyermeke is, az tudja már, gondolom, hogy ez egy olyan kincs amit nem lehet megvásárolni. Szóval, ezt a kertészetet, a volt feleségemmel együtt indítottuk, mindjárt az esküvőnk után, mivel ő kertészeti egyetemet végzett. Nekem más volt a szakmám, ezért az elején nem rajongtam annyira, de amint kezdtek nőni a növények, és kezdtek virágozni, beleszerettem ebbe a szakmába. Persze mint minden szakmának, ennek is megvannak az előnyei és a hátrányai, van szép része és van csúfabbik fele is. Emlékszek az első évben minden apró virágnak örvendeztünk. Akkor 12 fajta évelő növénnyel kezdtük, ma már meghaladja a 800 fajtát.

Aztán mire meglettek a növények, rájöttünk hogy nagyon nehéz eladni őket helyben, mivel még ismeretlenek voltunk, no meg az emberek az évelőnövényeket sem nagyon ismerték. Aztán támadt egy ötletem hogy mi lenne ha az interneten árusítanánk őket? Így az egész országból tudnak majd rendelni. Ez volt 2007-ben. Ez akkoriban nagy befektetés volt, nem volt könnyű megoldásokat találni mindenre, de szép lassan mindent elintéztünk.

Egyike a rosszabbik felének az ügyfelekkel való kapcsolattartás. Minden online üzletnek, talán ez a legnehezebb része. Mert rengeteg olyan ügyfél van, akik a sok összegyűlt idegességüket, mérgüket, átküldik telefonon. És aztán ott vannak a sok át nem vett rendelés, vagy egyszerűen visszautasított csomag. Mert nem ért oda amikor a kliens elvárta volna, vagy közben meggondolkozott, vagy kapott máshol olcsóbban. És én mint üzletvezető, ezekkel mind szembe kellett néznem. Ez is olyan mint az egyik előbbi írásomban a fekete pont leckéje. Itt elolvashatod: https://elhiszed.blogspot.ro/2018/02/a-fekete-pont-tanmese.html

Én is ha csak erre az 1%-ára fókuszáltam volna, akkor már rég bezártam volna az üzletet, vagy bekerültem volna a diliházba. De én ezeket mind elfogadtam, volt akinek a pénzt is visszaadtam, másoknak küldtem még egy csomagot. Mert ez csak egy fekete pontja annak a fehér lapnak, ami egy üzletet jelent. Sőt talán nem is éri el az 1%-ot, de olyan nap is volt amikor épp három kliens csengetett egy fél óra leforgása alatt nagy felháborodva. Ezek voltak a nehezebb napok. Ezeket a nehezebb időszakokat pedig kiegyensúlyozták az olyan kliensek akik azért csengettek hogy megdicsérjenek, vagy köszönetet mondjanak. És mondanom sem kell hogy a megelégedett ügyfelek száma több mint százszórósa az elégedetlenekhez képest. 

Ezt mi sem bizonyítja jobban mint az online üzletben megjelenített több mint 3 000 kliensektől kapott vélemény, és az 5 csillagból, jelenleg 4,87 az eredmény. Ilyen szép eredménnyel nem sok üzlet büszkélkedhet. Persze ez rengeteg munkába került. Időbe, rengeteg időbe; sok megértésbe, mert a klienseket sokszor elég ha csak meghallgatja az ember, máris jobban érzik magukat ettől,

Az ősszel voltam egy webshopos kurzuson Kolozsváron, mert az embernek szüksége van fejlődnie, vagy fejleszteni, tapasztalatot cserélni más üzletemberekkel. Itt beszélt egyik futárszolgáltatónak az igazgatója is. És nagy dicsekedve mesélte, hogy egyik nagyon ismert svéd bútorüzletnek szállítják a termékeit az egész országban, és ma már oda jutottak hogy lecsökkentették a szállítás közben történt baleseteket, vagy terméksérüléseket 12% alá. Hát a kávémat szinte magamra öntsem, mikor ezt hallottam. 12%. Kérdeztem hogy nekik ez normálisnak tűnik? Hiszen én növényeket, sőt kivirágzott növényeket küldök és nálam az effajta veszteség, 0,05% alatt van. De ő nagyon meg volt elégedve azzal a 12% alattival is.

Csak azt tudom tanácsolni, hogy bármit is dolgozol, bármilyen munkát végzel, tedd meg szeretetből, még akkor is ha nem látnak. És ne adj nagy jelentőséget annak az 1%-nak, annak a fekete pontnak, azoknak akik visszautasítanak, mert nem jó amit nekik adtál, vagy nem elég jó. Inkább koncentrálj azokra akik megbecsülik azt amit értük teszel. Mert egy jó ember, tudja hogy mennyi időt és energiát fektettél bele abba a dologba amit nekik adtál. A többi fekete szívű lénynek meg amúgy is bármit teszel, mindig kapnak okót hogy elégedetlenkedjenek. Azzal hogy te is visszaszúrsz nekik, csak olajat öntesz a tűzre. Még jobban felingerled őket. 

Ne feledd el azt a 99% elégedett boldog embert, akit kiszolgáltál, azért az 1%-ért, akiknek bármit is teszel sohasem lesz jó!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése