Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2018. április 5., csütörtök

Vállald fel magad, avagy légy felelös a tetteid következményeiért.

Amint már írtam a kifogás gyártásról, ami manapság, de talán régebb is nagy divat volt, itt olvashatsz rola: Válaszd a megoldást a kifogások helyett.

Szoval, ha nem vállalod a felelösséget a tetteidért, akkor te nem tudod felvállalni saját magadat. Hidd el hogy hiába látnak mások tőkéletesnek, hibátlannak, azok csak mind bugyuta emberek, akik csak a jéghegy csúcsát lássák. 

Valójában egy gondolkodo egyén tudja, hogy nem létezik tőkéletes ember. Sem a főldőn sem máshol.
És talán ez a szép benne. Hogy senki sem tökéletes, mindenki tévedhet, hibázhat, és mi meg kell tanuljunk élni ezzel a gondolattal, hogy ha én nem vagyok tökéletes, akkor ne várjam el mástól hogy az legyen. Tökéletes emberek csak a filmekben, a mesékben léteznek, és talán a legendákban.

Ezért ha tudatosan gondolkozol, akkor idővel rájössz, hogy nem kell tőkéletes légy, csak vállald fel magad, ha hibáztál ismerd el, kérjél bocsánatot, javítsd ki a hibáid következményeit. Anélkül hogy kifogásokat kezdenél találni. Hidd el, ha hibáztál, azért nem felelösek sem a csillagok, sem az istenek, sem a nemzetek, de még a szomszédod sem, csakis te magad.

Mondanám hogy tanítsd meg a gyermekeidet is erre. De ennek sok haszna nem lenne. Mert a gyerekek a felnőttek viselkedéséből tanulnak és nem a szavaikból. Mert talán ők még tudják hogy egy embert nem a szavai alapján lehet megismerni, hanem a cselekedeteiből.

Gyakran hallok és biztos vagyok benne hogy te is hallasz minden egyes nap kifogásokat:
- Elkéstem mert zsúfolt volt az út idáig. 
- Nem is én vagyok a hibás hanem a csillagok. 
- A sors akarta így, nem én.
- Nem tehetek róla hogy nem sikerült, pedig annyira akartam.
- Nem tudtam felkészülni a dolgozatra mert ...
- Tudtam hogy jösz, de nem volt idöm kitakaritani

Ezek mindig a felelösségvállalás kerülése. Nem tudják felvállalni hogy valójában ők a hibásak. Ők mindig mindent ami rossz, az más hibájából van, ha pedig jó, akkor csakis ők a dicséretre méltóak.

Előszőr is légy öszinte saját magadhóz. Ez az első lépés a másokhoz való öszinteséghez. Hiába  tűnsz tökéletesnek, elöbb vagy utobb úgyis kiderül az igazság, és akkor nagyot fognak csalódni az emberek benned.

Éppen ezért ne keress kifogást a hibáidra, hanem tégy azért hogy kijavitsd őket. Nem egyszerre, és nem egyik napról a másikra, hanem minden egyes nap, ha kijavitasz egy apró hibát magadon, azzal már könnyebb lesz holnap a kővetkezőn dolgozni.

Vállal fel magad, légy felelös a hibáidért, ne keress kifogásokat. Nem légy te is kifogásgyártó, vannak épp elegen már a világon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése