Keresés ebben a blogban

Printfriendly

2019. március 9., szombat

Tapasztald meg a csodát

Tapasztald meg a csodát


A csatolt képen édesanyám kertje látható, két színváltozatban. A photoshop-ban a saturation-színtelítettség beállítási lehetőséggel játszottam, így kaptam meg a két különböző színtelítettségű képet. Ha a saturation-t teljesen lehúzom, akkor a kép kifakul, szürke lesz.

Azt szoktuk mondani, hogy a szomorú embereknek elszürkül a világ. Kifakul a világ. Bátran kijelentem, hogy eljön az idő, amikor tankönyvekben fogunk hasonló képeket látni, mint amilyet ehhez az íráshoz csatoltam. Mert az ember látása valóban változik, érzelmi állapotától függően. A tavalyi évben kétszer értem el olyan emelkedett érzelmi állapotot, melynél erőteljes színtelítettség változást érzékeltem.

Az ember nehezen veszi észre önmagán, hogy változás történt a látásában, azt gondolja, hogy minden embertársa olyannak látja a tájképet, amilyennek ő. Emelkedett érzelmi állapotban olyan ragyogónak, színesnek, élénknek, telítettnek. Úristen de gyönyörű! Én még ilyen szépet nem láttam! Hát ez egy csoda!

Tavaly fél évig nem voltam otthon, nem láttam a szeretteimet, nem láttam a kedvenc helyeimet. A hazatérésem napján, már reggeltől hálát éreztem. Hálás voltam az ismerős utaknak, amelyeken régen jártam. Hálás voltam a napsütésnek, a kék égnek. Hálás voltam, hogy találkozhattam édesapámmal. Hálás voltam, hogy találkozhattam a testvéremmel, és a családjával. Hálás voltam, hogy újra sétálhatok a Dunán. Tele voltam hálával egész délelőtt. Kora délután értem édesanyámhoz, aki megmutatta a kertet. Gyönyörű volt. Nem értettem, hogy lehet olyan szép, még sose láttam olyan szépnek. Talán a szép májusi idő végett, vagy mert megtrágyázta a földet? A növények dúsak voltak, hatalmasra nőttek, és nagyon zöldek voltak. Egy-két növény méregzöld volt, annyira sötét zöld, amilyet még azelőtt nem láttam. És mintha ragyogott volna a kert, mintha aurája lett volna. Gyönyörű volt. A képen csak a kert hátsó sarka látható, ahol nem sok növény van, de csatoltam ezt a képet, mert ezt a képet akkor készítettem, abban az emelkedett állapotban. A photoshoppal megpróbáltam megmutatni mit tapasztaltam, azt hiszem nagyon hasonló a hatás.

A tavalyi évben volt egy másik eset is, amikor megváltozott a táj. Kis-Bodaknál voltunk az öreg Duna parton két napot sátorozni, az egyik délután úgy határoztunk az egyik cimborámmal, hogy besétálunk a faluba. Közel 5 kilométeres séta. Az első kilométer után jött egy hatalmas zuhé, pár perc alatt bőrig áztunk. Meleg nyári nap volt, nem láttuk értelmét, hogy visszaforduljunk, mindegy volt, hogy csurom vizesek lettünk. Amúgy is sokat fürödtünk, és számítani lehetett arra, hogy bármikor hirtelen vége lesz, újra kisüt a nap, megszáradunk. Elfogadtuk, hogy ázunk, nyugodtan sétáltunk a nyári esőben. A csodálatos víz című cikkben leírtam miért érdekes az esővíz, hogyan tölti fel az embert életerővel, emelkedett érzelmi állapottal. Egy óra áztatás után beérkeztünk a faluba, ami gyönyörű volt. Minden ház előtt bokrok, fák, virágok, amelyek hihetetlen gyönyörűek voltak. A zöld szín összes árnyalata ott volt. És ragyogott a környék. Én még ilyen gyönyörű falut nem láttam. Később értettem meg, hogy emelkedett érzelmi állapotban voltam, mondtam is a cimborámnak miért láttuk gyönyörűnek, aki ezt nem akarta elhinni. 

Nagyon nehezen vesszük észre a változást az érzékszerveinkben, nagy éberség kell a felismeréshez. Hazajössz egy hét nyaralás után, és azt látod, hogy szép a házatok, kertetek, olyan más minden. Tölts el pár órát mély hála érzetben, és megtapasztalod a csodát. Az örömérzet a hálaérzetet követi. A hálaérzetkor mély nyugalom, elégedettség önti el a testünk. Megcsodálsz valamit, hogy milyen gyönyörű, és belesüllyedsz abba az érzésbe, elcsendesülsz, megnyugszol, ekkor hálát érzel. Leghamarabb akkor tudunk mély hálát érezni, amikor segítettünk valakin, jót csináltunk valakinek, szeretetet adunk. Szeretettel tudatosan létrehozhatjuk a hálaállapotot. Természetes körülmények között, valami olyan dolgot kell tapasztalnunk, amire már régen vágytunk. Egy hétig dolgozol napi 12 órát, akkor péntek este nagy hálát fogsz érezni a szabadidőért. Fél évig nem voltál otthon, akkor értékelni fogod a hazatérést. Egy hétig éheztél, akkor hatalmas hálát érzel egy falat kenyérért. Nagy hálát kell érezni, és legalább egy órát hálaállapotban kell maradni, hogy elérjünk emelkedettebb érzelmi állapotokat, megtörténjen a csoda, megváltozzon a látásunk. Próbáld ki! Te is ember vagy, nálad is működik. Segítsd az emelkedésed esővízzel, reggeli napfénnyel, hanggal, meditációval, sporttal, egyéb spirituális gyakorlatokkal. A csoda rád is vár. 


Sardna Argis


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése